FiberWig



FiberWig
är mascaran som gjort stor succé i Japan. Kanske mest för att den förlänger asiatiska, tunna fransar rejält och att det är en japansk tillverkare. Jag har själv testat den här mascaran och därför tänkte jag göra en liten resumé av den.
Kort och gott säger jag att FiberWig inte är min favoritmascara. Den förlänger knappt mina fransar, ger dem inte volym eller något annat jag önskar. Beror antagligen på att jag redan har tjocka, långa sydeuropéiska fransar.
Efter tre lager är dock fransarna rätt långa. Ett litet plus är därimot borsten, som inte klumpar ihop fransarna. Dessutom ogillar jag att när man tvättar bort mascaran med vanlig sminkborttagning, bildas små "flingor" av mascaran som är sjukt jobbiga att få bort från ansiktet sen. Plus att man inte får bort all mascara lika lätt som med "vanlig" mascara. Tre av fem stjärnor får den utav mig!
★★★

Har du provat FiberWig och vad tycker du om den? Kommentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0